donderdag 9 januari 2014

Een 'statement' ring


In mijn eerste blog van 2014 een uitleg hoe je een mooie opvallende ring maakt. Onder het glas kun je ieder gewenst plaatje plakken. Makkelijk en leuk om te doen!


Dit heb je nodig:


*een ring met cabochon-setting
*een glazen cabochon die daarin past
*een leuk plaatje
*hasulith sieradenlijm


 Teken de omtrek van de cabochon op de gewenste plaats


Knip deze omtrek uit, iets binnen de lijn zodat het plaatje goed in de ring past



Lijm het plaatje in de ring, lijm daarna de cabochon erop. Zorg ervoor dat je genoeg lijm gebruikt en alles goed aandrukt zodat er geen bubbeltjes te zien zijn


Ik ben meteen wat gaan experimenteren met andere materialen :)
Van links naar rechts heb ik gebruikt: tafelzeil, een stukje kant en sterrenpailletten, een poƫzieplaatje en een kerstkaart


7 opmerkingen:

  1. Leuk! De ring met kantje is mijn favoriet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om mooie stukjes papier te gebruiken voor het maken van ringen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, vind het leuk dat het soms zo simpel kan zijn!

      Verwijderen
  3. De ring kost € 1,95 en de cabochon € 0,65, komende week staan ze ook online in mijn kralenshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik vind de ring met tafelzeil erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen